fredag 28 september 2012

Mera morgon!



Här kommer ännu ett recept till morgonen. Som jag har nämnt innan så blir jag ibland vansinnigt trött på ägg, för att inte säga äcklad. Nä, äcklad är kanske att ta i, men i alla fall inte alls sugen (kanske ett nytt ord: ägglad!).

Nu har jag trots detta kommit på en rätt som funkar fast det är ägg. För ägg mättar ju så bra och det är en stor bonus tycker jag.

Jag tar helt enkelt 3 ägg och vispar ihop med ca 1/2 dl mandelmjöl. Lite vaniljpulver och så steker jag det i 15-20 g smör. Man rör hela tiden så att det blir som en äggröra. Eller gröt, för det är det som är poängen. En röra som liknar gröt och smakar mindre ägg än äggröra. Till kan man ha bär och mjölk.

Gott!

3 kommentarer:

  1. Har bara testat med kokosnötsmjöl men detta låter ännu godare!

    SvaraRadera
  2. Just gjort det! Tack för tipset

    SvaraRadera
  3. Jag tycker bättre om mandel än kokos, det är saftigare. Så prova gärna Fröken Nilsson! Hoppas du tyckte det var gott Annika!?

    SvaraRadera