torsdag 23 februari 2012

Kort rapport från Norge!

Kära läsare, om ni är kvar!
Senaste tiden har varit hetsig och fulltecknad. Ett nytt stort projekt är på gång och om några veckor får jag tala om det för er. Så bloggandet har blivit lite borttappat.

Just nu sitter jag i vår hyrda lägenhet i Fageråsen i Trysil i Norge. Sista hela skiddagen eftersom vi kör hem efter lunch i morgon. Solen skiner ifrån en klarblå himmel och det är runt nollan. Vi har haft 2 dagar med ganska dåligt väder och nu antagligen 2 och en halv dag med fint väder. På hotellet, som är helt nyöppnat, finns ett fint SPA där vi legat i bubbelpool både inne och ute, rullat oss i snön och badat bastu.

Jag har utsikt över backarna och om ett par minuter öppnar liftarna. De andra i gänget (vi är tre familjer) har gett sig av till centret som är på andra sidan berget. Jag ska om en stund ta bilen och tuffa ner för backen och över dit. Vi ska efter dagens skidåkning handla lite mat till kvällens avslutningsmiddag och då behöver vi en bil. Vi har varit ekonomiska, för att inte säga snåla, och tagit med i princip all mat. Än så länge har jag köpt en liter mjölk, en paprika, en ask cocktailtomater och en påse jordnötter. Och det kostade ändå nästan 200 svenska kronor här i lilla shoppen. Sanslöst!

Men annars har vi ätit grytor, köttfärssås och jag hade en hel del ägg med. Så det har inte gått nöd på oss. Funkar bra att kombinera med lite pasta och ris till resten av familjen. På morgonen har jag ätit ett LCHF-bröd med mandelmjöl och Husk (och ägg och riven ost). Det är gott att rosta.

Hoppas att ni har det bra och så hörs vi snart igen!

Bilderna är från hotellets hemsida.





2 kommentarer:

  1. Det brukar vara riktigt dyrt att handla i de små affärerna under skidsäsongen. Vi brukar också alltid ta med så mycket mat vi kan för att slippa betala hutlösa priser.
    Låter otroligt härligt med skidsemester. :-)

    SvaraRadera
  2. I dag var vi på Coop inne i "sentrum". Vi handlade till 12 personer och på det hela taget var det i alla fall billigare nu när vi lagar mat till oss eller om vi skulle gå ut och äta hela gänget. En härlig dag har det varit!

    SvaraRadera